PL   |   EN   |   DE   |   ES

WYCIECZKA DO BERLINA (grudzień 2016)

« powrót

Pod koniec grudnia 2016 uczniowie naszego gimnazjum wraz nauczycielkami: p. Frankowską, p. Czyż i p. Kaczmarek uczestniczyli w wycieczce do Berlina.

Głównym celem wycieczki było odwiedzenie słynnego jarmarku bożonarodzeniowego na GENDARMENMARKT, gdzie można było skosztować różnych smakołyków i zakupić piękne pamiątki, a także zwiedzenie najciekawszych miejsc stolicy Niemiec.

Berlin przywitał nas tego dnia piękną, słoneczna pogodą. Rozpoczęliśmy od zwiedzania BRAMY BRANDENBURSKIEJ i POMNIKA POMORDOWANYCH ŻYDÓW.  Kolejno oglądaliśmy pozostałości MURU BERLIŃSKIEGO, ALEJĘ POD LIPAMI, WYSPĘ MUZEÓW – największy kompleks muzealny świata oraz słynną KATEDRĘ BERLIŃSKĄ .

Następnie przeszliśmy na PLAC POCZDAMSKI – zwany Berlińskim Manhattanem, gdzie zobaczyliśmy supernowoczesne budynki stworzone przez wybitnych architektów.

Po obiedzie udaliśmy się do MUZEUM TECHNIKI, które dzięki swoim niezliczonym zbiorom (oryginalne łodzie, samoloty czy stare parowozy) zabrało nas we wspaniałą podróż po możliwościach ludzkich dokonań.

Największe wrażenie zrobił na nas interaktywny dział muzeum -  SPECTRUM, gdzie każdy może być dzieckiem i przeprowadzić „na własnej skórze” ponad 250 eksperymentów z dziedziny fizyki i techniki.

Ostatnim punktem naszej wycieczki był REICHSTAG, siedziba niemieckiego parlamentu w dzielnicy rządowej wraz z nową szklaną kopułą.

Około godziny 20.00 udaliśmy się w podróż powrotna, aby o 24.00 szczęśliwie dotrzeć do Poznania. Dzięki wycieczce poczuliśmy niesamowitą atmosferę niemieckich jarmarków bożonarodzeniowych i bliżej poznaliśmy stolicę Niemiec.