PL   |   EN   |   DE   |   ES

Wymiana Polsko – Niemiecka (15.06.2015)

« powrót

W terminie od 08.06 do 12.06 2015 roku odbyła się wymiana szkolna gimnazjalistów z Zespołu Szkół Łączności z uczniami ze szkoły Europäische Gesamtschule Insel Usedom w Ahlbeck (Niemcy). Brali w niej udział uczniowie z klasy 1i2g, 2pg oraz 2dg i 2kg. Więcej o wymianie mówią sami jej uczestnicy:

„Na miejsce dostaliśmy się pociągiem, promem i busem. W ciągu tych pięciu dni uczestniczyliśmy w lekcjach, zwiedziliśmy Świnoujście, Koserow, Stralsund oraz sporą część wyspy Uznam i Ahlbeck. W Stralsundzie zwiedziliśmy Oceanarium, byliśmy również w restauracji Kartoffelhaus, w Świnoujściu weszliśmy na wieżę widokową, która jest pozostałością po kościele protestanckim p.w. Marcina Lutra.  Mieliśmy okazję spędzić czas na kilku plażach, gdzie niesamowicie się bawiliśmy i w wielu innych wyjątkowych miejscach. Rodziny, które nas gościły były niezwykle miłe i mimo różnic, które dzieliły nasze codzienne życia doskonale się bawiliśmy w towarzystwie niemieckich partnerów. Cała wymiana bardzo nam wszystkim się podobała i mamy nadzieję, że takie wymiany staną się tradycją w naszej szkole, gdyż to niepowtarzalna okazja do szlifowania języka, poznawania świata i nawiązywania kontaktów z rówieśnikami z Niemiec.

Opiekunkami były pani Stachowiak i pani Frankowska. Bardzo Paniom dziękujemy za pracę i czas włożony w urzeczywistnienie wymiany i za wspólnie spędzony tydzień. Było nam bardzo miło.:)”

Gabriela Ryder 2DG

„Wymiana to czas spotkania i poznania rodzin oraz zwyczajów niemieckich z bliska. Jestem jednym z uczestników tejże wymiany, podczas której przyjechałem do Paula Wiedemanna – Niemca, który mieszka na wyspie Uznam.

Zakwaterowanie u rodziny Paula było naprawdę bardzo komfortowe, gospodarze mili i przyjaźni. Jeżeli chodzi o czas wolny z rodzinami, czy nasze grupowe wycieczki to muszę powiedzieć, że wypadły niezwykle ciekawie i wcale się podczas nich nie nudziłem. Wyspę Uznam przemierzaliśmy wszerz i wzdłuż różnymi środkami transportu. Odwiedziliśmy oceanarium w Stralsund, graliśmy w minigolfa, a także zwiedzaliśmy Świnoujście. Bardzo ciekawym doświadczeniem były wizyty w szkole naszych niemieckich kolegów. Uczestniczyliśmy głównie w lekcjach matematyki. Znakomicie sprawowały się też nauczycielki, które panowały nad nami. Żałuję jednak, że tak mało czasu udało nam się spędzić w samym Ahlbecku i na plaży, a także w oceanarium.

Podsumowując, cała wymiana była niesamowita i ciekawa. Osobiście nauczyłem się wielu rzeczy i jestem zadowolony, że uczestniczyłem w wymianie, gdyż dała mi ona szansę na poćwiczenie języka niemieckiego.”